22.10.2017
Του Ηρακλή Α. Σωτηράκη
Διοργανώνω. Η λέξη κατά κυριολεξία σημαίνει , «Προετοιμάζω με τρόπο συστηματικό και φροντίζω να διεξαχθεί μία εκδήλωση ή γενικά κάποια δραστηριότητα».
Μια σημασία που οι άνθρωποι που διοργάνωσαν τον αγώνα της Καλλιθέας, την εφάρμοσαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Και έφτιαξαν έναν αγώνα που σεβόταν τους αθλητές σε ΟΛΟΥΣ τους τομείς, από την διανομή των αριθμών μέχρι τη μέτρηση της απόστασης.
Όσοι μετέχουμε σε αγώνες, γνωρίζουμε ότι πολλοί «διοργανωτές», βγάζουν «χαλασμένα» τα gps των ρολογιών μας, που μετράνε την απόσταση μικρότερη ή μεγαλύτερη από αυτή που λέει ο διοργανωτής, τα 10 χιλιόμετρα, άλλοτε τα βρίσκουμε 9500
και άλλοτε 10500, φταίνε τα ρολόγια σας μας λένε.
Περιέργως, στην Καλλιθέα, τα ρολόγια μας έδειξαν ΟΛΑ, απόσταση 5000 ακριβώς. Οπότε δύο τινά συμβαίνουν, ή τα ρολόγια μας, έγιναν ξαφνικά σωστά, μόλις βρέθηκαν στην Καλλιθέα, ή ο διοργανωτής, είχε μετρήσει ΑΚΡΙΒΩΣ την απόσταση, δίνοντας έτσι νόημα και στη χρονομέτρηση (πιστοποίηση της μέτρησης από ΑΙΜS international and IAAF).
Γιατί, ποιο νόημα έχει η μέτρηση του χρόνου όταν η απόσταση δεν είναι σωστή; Και μια και μιλάμε για χρόνο, στην Καλλιθέα, σε αγώνα 5 μόνο χιλιομέτρων, υπήρχαν 2 σημεία ελέγχου χρόνου, τόσα, όσες και οι αναστροφές. Προφανώς η μέτρηση του χρόνου των αθλητών γίνεται μία αφελής παραπλανητική ενέργεια, όταν η διαδρομή έχει σημεία αναστροφής, αλλά στα σημεία αυτά δεν υπάρχει τάπητας ελέγχου χρόνου. Η αξιοπιστία τέτοιων χρονομετρήσεων είναι για τα σκουπίδια.
Εδώ αξίζει να πούμε ότι όλα τα συστήματα χρονομέτρησης, είναι απολύτως αξιόπιστα, αρκεί ο «διοργανωτής», να μην ξεχάσει τη σημασία της λέξης, και να μην προσπαθήσει να «διοργανώσει», οικονομικό αγώνα, ζητώντας από του χρονομέτρες τις φτηνότερες τιμές, και φυσικά βρει χρονομέτρες που θα του κάνουν το χατίρι, και θα του προσφέρουν φθηνότερη τιμή, υποβαθμίζοντας την ποιότητα της χρονομέτρησης.
Στην Καλλιθέα, τα αποτελέσματα ήταν on line, με όλα τα ενδιάμεσα περάσματα δημοσιευμένα άμεσα, αποκλείοντας έτσι εκτός των άλλων, και πιθανές …«διορθώσεις»!!!
Και αφού «δη δει χρημάτων…», ας μιλήσουμε και για το κόστος του αγώνα.
Συμμετοχή 10 ευρώ, για αγώνα 5 χιλιομέτρων .
Ακριβά;
Πιθανόν, όμως κάθε προϊόν που έχει κόστος οφείλουμε να το αξιολογήσουμε σε σχέση με την προσφερόμενη παροχή. Τι παρείχε ο αγώνας της Καλλιθέας, που ήθελε 10 ευρώ για 5 χιλιόμετρα;
Αγωνιστικά, παρείχε, απόσταση πιστοποιημένη και μετρημένη ΚΑΝΟΝΙΚΑ, χρονομέτρηση της καλύτερης δυνατής ποιότητας, με ενδιάμεσα σημεία ελέγχου, πλήρη αποκλεισμό των δρόμων από τροχοφόρα, με φύλαξη από αστυνομικούς, που στις μέρες μας κοστίζουν. Εξωαγωνιστικά, παρείχε παράδοση αριθμών με συνεργείο 12 εθελοντών, ενεργειακό ποτό, φακό κεφαλής με τις μπαταρίες. Αυτά πριν από τον αγώνα. Μετά τον αγώνα είχε μετάλλιο , ενεργειακό ποτό ( μπουκάλι), μπανάνα, νερό, και πίτσα.
Επί πλέον κατά δέσμευση των διοργανωτών, «μέρος των εσόδων θα διατεθεί στη unicef».
Είχε και βεγγαλικά στην εκκίνηση, πολλοί είπαν ας έλειπαν, σωστά, όμως το συνολικό πακέτο των παροχών, αλλά και τα ποιοτικά στοιχεία της διοργάνωσης, το βράδυ του Σαββάτου μας έδειξαν, ότι η διοργανωτές του αγώνα, παρείχαν υπηρεσίες αντίστοιχες του κόστους συμμετοχής, και ότι μπορεί μία διοργάνωση «μικρού» αγώνα, να είναι άψογη, και πλήρως ανταποδοτική, αρκεί να γίνεται με απόλυτο σεβασμό στον αθλητή.
Σωστή μέτρηση απόστασης, σωστή χρονομέτρηση, και σωστή φύλαξη των δρόμων είναι απαραίτητα στοιχεία αξιοπιστίας κάθε διοργάνωσης.
Και στοιχειώδους σεβασμού στους αθλητές που μετέχουν σ αυτούς τους αγώνες.
Η απάντηση πολλών διοργανωτών, όταν ακούνε παρατηρήσεις για τον αγώνα τους, «αν δεν σ αρέσει μην ξανάρθεις», είναι αποστομωτική, αλλά ταυτόχρονα και πειστική, με αποτέλεσμα οι αθλητές, να ακούνε τη συμβουλή του διοργανωτή, και …«να μην ξανάρχονται».
Στη Καλλιθέα πάντως, με έπεισαν ότι θέλουν «να ξανάρθω».
Υ.Γ. Αρκετοί διοργανωτές προσπαθούν για το καλύτερο, προσωπικά αναφέρομαι μόνο σε ότι μπορώ να γνωρίσω συμμετέχοντας. Με μακράν καλλίτερη διοργάνωση, με απόλυτο σεβασμό στον αθλητή, τον Ημιμαραθώνιο Χίου.
Ηρακλής Α. Σωτηράκης
Επίκουρος καθηγητης ε.τ.
ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Μαραθωνοδρόμος